Hjälp oss att bli bättre

Om vår vård inte motsvarar dina förväntningar så vill vi gärna att du berättar det för oss. Det hjälper oss att bli bättre.

Berätta om du är missnöjd

Vi försöker alltid ge dig bra vård. Om vården inte motsvarar dina förväntningar så vill vi gärna att du berättar vad du känner dig missnöjd med. Vi lovar att svara dig och göra vårt yttersta för att förbättra oss.

Prata direkt med personalen på kliniken eller lämna dina synpunkter genom att fylla i formuläret här nedanför. Tack på förhand, med din hjälp gör vi vården bättre.

Fyll i dina kontaktuppgifter
Fyll i dina kontaktuppgifter







Fler sätt att framföra klagomål

Som patient hos Folktandvården Gävleborg har du även rätt att framföra dina klagomål till Patientnämnden, Patientförsäkringen eller IVO (Inspektionen för vård och omsorg).

Om en behandlingsskada har inträffat kan du ha möjlighet att få ekonomisk ersättning från Patientförsäkringen. Folktandvården kan hjälpa dig att pröva om du kan få ersättning, tala gärna med chefen för din klinik.

Vill du visselblåsa?

Här kan du anmäla missförhållanden i organisationen.

BildText2Kolumner
Bild på en kortläsare
Hantering av personuppgifter

Om du har frågor kring hur vi hanterar dina personuppgifter är du välkommen att kontakta Region Gävleborgs dataskyddsombud.


Läs mer om behandling av personuppgifter Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..

Cheftandläkare
Folktandvården Gävleborg
070-246 97 21